Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova ke zdraví na základních školách Jihočeského kraje
KOLÁŘOVÁ, Tereza
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na zmapování formy výuky Výchovy ke zdraví na základních školách Jihočeského kraje. Hlavním cílem bylo zjistit, jestli se předmět Výchova ke zdraví vyučuje na základních školách a pakliže ne, jak velký je zájem o zařazení tohoto předmětu do rozvrhu. V teoretické části jsem se zaměřila na vysvětlení pojmu zdraví, program Zdraví 21, výchova ke zdraví, charakteristiku a obsah předmětu Výchova ke zdraví a celkově na zdravý životní styl. V praktické části byl výzkumnou metodou anonymní dotazník zasílaný přímo ředitelům všech základních škol Jihočeského kraje, kterých je celkem 250. Návratnost byla, že z 250 škol odpovědělo 148.
Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální
Pešková, Tereza ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
5 NÁZEV: Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální AUTOR: Tereza Pešková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková CSc. ABSTRAKT Cílem bakalářské práce je ověřit si účinnost speciálně vytvořeného programu činností s přírodními materiály na rozvoj osobnosti žáků s autismem. Teoretická část popisuje specifika žáků navštěvujících základní školu speciální a jejich diagnózy, tedy mentální retardaci, kombinované postižení a zvláště pak autismus. Dále představuje přírodní materiály: jejich druhy, zpracování, zařazení prací s přírodním materiálem v Rámcovém a Školním vzdělávacím programu a zmiňuje bezpečnost při práci s přírodninami. Praktická část popisuje výzkumné šetření. Hlavní metodou bylo přímé pozorování 4 žáků s autismem při práci s přírodninami. Hodnocení kontrolních testů a výsledky 6 měsíční práce potvrdily účinnost programu. V kazuistikách žáků popisuji, v jakých oblastech činnosti s přírodninami byly přínosem. KLÍČOVÁ SLOVA Mentální retardace, autismus, porucha autistického spektra, kombinované postižení, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, strukturované učení, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, pracovní činnosti, výtvarná výchova, jemná motorika, smyslové vnímání, komunikace,...
Současný stav výuky pěstitelských prací na primárním stupni základních škol - monitoring reality a sondy možností
RICHTEROVÁ, Markéta
Předkládaná diplomová práce se v rámci teoretické části věnuje výuce Pěstitelských prací na nižším stupni základních škol a mapuje výskyt tématiky týkající se výuky pěstitelských prací v učebnicích pro žáky na primární škole a v učebnicích využívaných před plošným zaváděním rámcového vzdělávacího programu (RVP) pro základní vzdělávání. V Praktické části práce je ověřována znalostní úroveň žáků v oblasti Pěstitelských prací. Dále jsou zjišťovány názory učitelů z praxe a budoucích učitelů na výuku Pěstitelských prací. Data jsou získávána na základě dotazníkového šetření. Na výzkumném záměru participuje 197 žáků 5. tříd základních škol, 30 studentů Pedagogické fakulty v Českých Budějovicích a 30 učitelů z primárního stupně vzdělávání. Výsledky výzkumu ukazují, že žáci mají vědomosti a znalosti odpovídající rámcovému vzdělávacímu programu. Výzkumem bylo dále zjištěno, že učitelé pěstitelských prací na primární škole nemají příliš kladný vztah k výuce Pěstitelských prací, avšak budoucí učitelé mají na výuku Pěstitelských prací výrazně optimističtější názor.
Současný učitel občanské výchovy
ŘABKOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zaměřuje na kvalifikační charakteristiku současného učitele občanské výchovy a současný stav výuky tohoto předmětu. V teoretické části budou objasněny pojmy: kvalifikovanost, aprobovanost, průřezová témata, učebnice občanské výchovy, občanská výchova v Rámcově vzdělávacím programu. Empirický výzkum bude proveden kvantitativně formou dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit, jaká je kvalifikovanost současných učitelů v kraji Vysočina. Dále tato práce zjišťuje, jak jsou tito učitelé spokojeni se současným vzdělávacím obsahem vyučovacího předmětu občanská výchova.
Školního vzdělávací plán a jeho projekce do výuky odborného výcviku na Střední soukromé škole
HOLUBOVÁ, Hana
Vzdělávací program umožňuje získání všeobecných a odborných vědomostí a manuálních a intelektových dovedností potřebných k vykonávání povolání kadeřník. Při sestavování a naplňování ŠVP je respektovaná snaha o vybavení absolventa takovými znalostmi, dovednostmi a postoji, které mu umožní dobré uplatnění na trhu práce. Při sestavování obsahu vzdělávání jsou respektovány požadavky sociálních partnerů příslušné odbornosti.
Mediální výchova na 2. stupni ZŠ z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy
HANDRLICOVÁ, Erika
Tato diplomová práce se zabývá výukou mediální výchovy na 2. stupni ZŠ z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy. První část práce vymezuje některá témata, která jsou součástí mediální výchovy a mediální gramotnosti, poskytnou tak čtenáři základní informace o této problematice. Praktická část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit a porovnat, rozvoj mediální výchovy na různých školách, jednak z pohledu žáků 9. třídy, a také z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy. Součástí této praktické části jsou výsledky z výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zda učitelé plánovitě a cílevědomě pracují s průřezovým tématem mediální výchova a jakým způsobem ho začleňují do výuky. Pro výzkum bylo použito přímé pozorování ve vyučovacích hodinách a dotazníky určené žákům 9. tříd základní školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.